torsdag 15 december 2011

Tillägg: Varghysteri

En till sak angående mitt inlägg Varghysteri. En sak som jag skräms av, är att en del av dessa "varghatare" är beredda att gå så långt i sin strävan efter att "vinna" denna debatt att de är villiga att skada de som inte håller med dem?? Folk som är emot vargjakten blir hotade och ibland till och med skadade. Det är helt sjukt!!

Det är en sak att ni vill utrota Vargen, men skada folk som inte håller med er? Vad sjutton tjänar ni på det?
Ska man på riktigt behöva vara rädd för att ha en åsikt och kämpa för den? Det var inte allt för länge sedan som några varghatare slängde in en sten i en lägenhet och träffade en man i huvudet så han skadades. En annan mordhotas ständigt. Vad gör de er till för människor? Våld föder våld. Kom ihåg det kära människor.

Man måste kunna acceptera och respektera att inte alla tycker som en själv. Jag tänker inte vara rädd för att ha åsikter och jag tänker inte vara rädd för att yttra dem. Jag förstår att inte alla har samma åsikter som mig, och jag kan acceptera det. Jag tänker inte gå och kasta sten på folk som hatar vargen, än mindre hota dem till livet. Rädsla för ett djur som inte är ett hot till mänskligheten handlar helt och hållet om okunskap. Man fruktar det man inte är bekant med. Sen att jägarna har ett inlärt hat. Det kan jag inte säga något om, för den diskussionen kan pågå för alltid.

Det jag ville säga med detta inlägg var att jag inte kan förstå hur man kan hota och skada sina medmänniskor för att de inte har samma åsikter. De finns till och med de "varghatare" som gått så långt att de skapat en sluten facebook-grupp där de samlar in namn, uppgifter och bilder på "vargälskare". Man kan ju undra vad de tänkt göra med denna information?

Skrämmande!!

Bilden fotad av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar