måndag 9 januari 2012

Ta det lugnt i kassorna!

Jag förstår inte riktigt varför en del "yngre" människor stressar på de äldre i kassan helt i onödan.
Flera dagar i rad nu har jag sett exempelvis en äldre kvinna eller en äldre man med rollator komma fram till kassan och börja packa upp sina varor som ligger i rollatorn. Då börjar ju jag självklart att scanna varor samtidigt. Då kommer det någon yngre (medelålders eller ung) och lägger en skiljevägg bakom tanten eller gubbens varor och packa upp sina varor innan tanten eller gubben är klara. Så då kommer ju den yngre personens varor fram för snabbt, vilket innebär att jag måste ta tanten eller gubbens varor över deras. Kanske lät jävligt komplicerat och rörigt.

Men det jag ville säga med inlägget är att jag tycker de yngre ska ta tid och vänta tills den stackars gubben eller gumman är klar med att lägga upp sina varor. De kanske har rygg och led problem som till och med kan bli värre för att de måste stressa upp sina varor på rullbandet.
SÅ bråttom kan ni inte ha att ni inte kan ta er tid att låta en äldre människa få packa upp sina varor utan att stressa! Snälla det retar gallfeber på mig var enda gång, och sen ber tanten eller gubben om ursäkt för att han eller hon inte är snabb nog?? Så ska det verkligen INTE vara!

Alla bli vi gamla till slut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar