onsdag 14 december 2011

Varghysteri!

Helt sjukt vad grönt det är ute. Inte en snöfläck finns det, och nästa vecka är det julafton. 0_o ?
Jaja, ingen idé och hänga läpp över det. Idag när solen lyste kanske 5 minuter kändes det som höst.
Det enda tecken vi egentligen har på att det är december är att all jävla vargpolitik är igång. Ska de få en vargjakt i år igen? Verkar som det. Vilket är helt sjukt. Är jag en "vargkramare"? Ja hellre en Vargkramare än en varghatare. Finns ingen vettig anledning till att helt utrota vargen.
Ska vi utrota kråkor för att vi allmänt stör oss på dem? Eller rävar för att de tar våra höns? Eller älgen för att de orsakar så mycket trafikolyckor? Eller rådjur för att de käkar sönder äppelträden? Vi kanske skulle ta och skrota alla bilar också för dem om några orsakar ju otroligt mycket dödsolyckor. Kalla mig naiv. Men jag ser ingen vettig anledning till att utrota vargen. Visst, absolut att vi bör minska stammen, börja om och ge den friskt DNA så vi kan få en ren och frisk stam istället för allt inavel.

Men att utrota och döda vargen bara för att några uppblåsta jägare fått för sig att de hatar vargen? NEJ!
Det är så korkat att det är pinsamt. Egentligen tycker jag inte att de ska få någon vargjakt i år heller efter vad som hände förra året. De sköt ju bara vargar på måfå och inte alls de med dåligt DNA som det var meningen att de skulle skjuta. Alla de vargar som sköts förra året hade friskt DNA. Värt!

Sen att de dessutom sköt en del alfadjur är ju också jävligt korkat. De vill ju minska flockarna. Men skjuter man alfadjuret så splittras automatiskt gruppen vilket gör att det bildas fler flockar. Smart där! Riktigt klyftigt!

Jag har många åsikter, och skulle kunna skriva en hel roman. Men jag gör inte det. Jag tänker hålla mina åsikter för mig själv för att det finns tillräckligt med folk som debatterar där ute redan.

Men jag måste erkänna att jag blir rädd när jag hör folk säga att om de skulle köra bil och se en varg så skulle de satsa för att köra på djuret. Ni säger att ni med nöje skulle döda en annan varelse utan syfte att faktiskt äta den. Utan att döda den bara för att döda den??? Ni skrämmer mig på riktigt. och ni kallar er för goda människor? SKAM!

Vargkramare eller varghatare? Vad är du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar