måndag 14 november 2011

Så blev helgen!

I lördags sände jag ju iväg min man till Tängbo så att han skulle få sin dos av bondelivet :) Spelade sims och trodde att jag skulle spendera hela för och eftermiddagen ensam. Men Denise överraskade mig med att fråga om jag ville följa med till stallet och rida! SJÄLVKLART ville jag det! Så vi spenderade lite tid med Eddie och Tusse :) Eddie är typ den största häst jag någonsin sett! Men riktigt mysigt att rida på.
Blev så glad över att få sitta i sadeln igen. Var verkligen alldeles för länge sedan sist!
Kvällen spenderades i Wiggeby där grabbarna skulle basta lite (Leo, Måfors och Gustav). Så jag och Maria underhöll oss med snack, chips och mys :) Jag var fyllechaffis åt Leo och Måfors!

Söndagen bjöd på mer ridning, dock bara en kortis då Denise var så sjukt bakis haha! Sen åkte jag ut till Tängbo där Leo befann sig för att fira Fars dag.

Vi stannade ungefär till fyra, sen drog vi hemåt för att pyssla hemma. Vi tvättade, gjorde i ordning en av garderoberna som vi tänkt fixa HUR LÄNGE som helst! Blev bra faktiskt. Vi fick undan mycket grejer genom att sätta upp det på väggen.
Förut fanns det ingen hylla där handdukarna ligger nu. Det hyllplanet har Leo satt upp. Sen fixade vi krokar och hängde upp hans stavar och rullskidor samt min ridväst. Vi fick upp våra arbetskläder samt jobbväskor också. sist men inte minst fick vi ju nu in dammsugaren och skurhinken som inte fått plats förut. JAG är i alla fall nöjd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar