onsdag 17 augusti 2011

I morgon är det jobb igen.

Japp i morgon blir det jobb igen, även fredag och lördag betyder jobb. Har dock ingen aning om hur jag jobbar nästa vecka. Som vanligt. Det är något som jag verkligen inte kommer sakna med mitt jobb på Coop, att man aldrig får veta schemat ens någon vecka i förväg. Man kan aldrig planera någonting. Vet inte ens om jag kan åka hem i helgen eller om jag måste stanna till nästa vecka?

Cheferna gör inte schemat tidigare för att de inte vet hur de själva ska jobba eller hur mycket de orkar jobba. Jag förstår dem delvis, eftersom de jobbar så fruktansvärt mycket. Kan inte vara så kul att i princip bo på jobbet. Men samtidigt känner jag mig självisk, för det är något som de VALT att leva med, men jag vill inte leva så och det är inget jag valt själv. Det är något som jag helt enkelt bara fått lov att acceptera mer eller mindre.

Så det är som sagt ingenting jag kommer sakna. Men annars, hjärtekross för att jag måste lämna min kära arbetsplats. Men ingenting varar för evigt, and the show must go on så att säga. Har många fina minnen från mitt jobb på Servus, och nog har denna söta lilla butik vuxit i mina ögon. Från att en gång varit en stökig liten trång butik till att ha blivit en välfrontad, nyrenoverad, fin butik med glada återkommande stamkunder. Årets butik 2010! Jag fick upp ögonen för butiksjobb här, och jag har lärt mig en hel del saker.
Men jag har ett nytt liv nu, och jag följer livets stig med trevande steg mot nya okända mål. Det är dags för mig att träffa nya människor, hitta nya mål och vägar.

"Never regret something that made you laugh."
Jag ska komma ihåg det. :)

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar