onsdag 17 augusti 2011

Emma


Det är något fel på pappas hund (vår barndomshund nummer2). Hon börjar ju bli till åren kommen, hela elva år gammal. Men som ni ser på bilderna så har hon alltid varit världens hårboll med päls ÖVERALLT.
Men nu har hon helt plötsligt börjat bli väldigt tunnhårig, till och med kal på några ställen. Hon är dock pigg, äter som vanligt, kliar inte, dricker dock lite mer än vanligt.
Kanske är det ålderstecken att hon blivit så tunnhårig? Eller så är det något annat, typ nedsatt sköldkörtel? 

Jag vet inte, känns dock skrämmande att det kanske är hennes tur snart att åka till himmelen. Vilma blev ju 13,5år gammal innan vi tog bort henne. Emma är nu 12 år. Emma skaffade vi när jag var ca 10 år gammal. Vilma hade vi från dess att jag var två. Man måste ju inse att de inte lever lika länge som oss. Men på något vis så blir man ändå van vid att ha dem omkring sig hela tiden. Man glömmer att de inte blir 70-80 år som oss. 
Jag hoppas dock att vi har ytterligare några år på oss innan Emmas liv som pensionär är över.




Fina vovve vad du är älskad! Det har varit du och jag i så många år, och jag älskar dig obeskrivligt mycket <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar