lördag 13 augusti 2011

beslutet är taget.

Idag pratade jag förresten 100% allvar med bossen, så nu är det bestämt. När kontraktet löper ut så slutar jag. Har förstås blandade känslor. Det ska bli tråkigt förstås, trivs ju bra på mitt jobb. Trivs med att jobba i butik. Men samtidigt ska det bli en befrielse att få sluta. Det kommer äntligen bli slut med scheman som inte är klara i tid, konstiga arbetstider men också framför allt den ständiga pendlingen. Ska jag hålla på och pendla så ska det vara på så sätt att jag också kommer hem igen på kvällen, inte att jag bor hos mamma medan jag jobbar.

Den situationen är dessutom väldigt ohållbar då jag inte får bo hos mamma så mycket längre till. Vilket jag kan förstå. Det blir trångt med fyra personer i en tvåa. Även om syster flyttar tillbaka till England i höst så vill de ju kunna få bo själva, leva deras liv. Inte ha sin snart 22årige dotter boende hos dem.

Så det här beslutet känns faktiskt bra. Även fast jag kommer sakna mina underbara jobbkamrater och alla fantastiska kunder. Men livet går vidare, även fast det känns tungt ibland.

Jag ångrar inte mitt beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar