lördag 10 december 2011

....

Mitt leende är fake. Tänk på att jag också kan må dåligt. 
Fastän att jag alltid är glad.
Jag är en fasad. Tänk på att jag också kan le fastän att jag vill gråta.
Jag är din tröst. Tänk på att jag också kan behöva tröst ibland.
Jag är din räddning. Tänk på att jag också kan behöva räddas ibland.
 Mitt leende är en mask. Tänk på att jag också kan spela ett spel.


Alltid vara glad, alltid låtsas som att allt är okej. Jag orkar inte ett nedstämd liv. Det är inte så jag vill leva. Men när man inte gör något. När man stannar upp. Då kommer tankarna. 
Jag dränker mig i jobb och träning. För då slipper jag ta itu med verkligheten. Lever det liv jag låtsas leva.
Men detta hur jag vill spendera mitt liv? Coop, städ, träning, oregelbundna arbetstider, ovis lön. 

Jag ler, skrattar, skämtar på min egen bekostnad.
Är det så här jag vill leva mitt liv.

Tänk på att jag också kan må dåligt. 
Även fast jag inte visar det till utsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar