torsdag 22 september 2011

Något som irriterar mig!

Något som verkligen irriterar mig är hur respektlösa dagens tonåringar verkar vara (ja och där lät jag helt plötsligt 40 år äldre än vad jag egentligen är). Idag på jobbet gick vi förbi en lärare som såg en aningen nedstämd ut, så min arbetskamrat kollade med honom hur han mådde. Han svarade att han hatar de nya ettorna. För att de är ohövliga, respektlösa och vandaliserar värre än någonsin.

Jag blir så otroligt ledsen när jag hör detta! Varför vandaliserar man på skolorna??? Den här skolan är ju dessutom jättefin, de har fina soffor, fin cafeteria, de får fint inredda klassrum som till och med är hemtrevliga med blommor och liknande. Men lärarna tvingas ta bort sådana saker för att många av de nya eleverna förstör!
Otroligt tråkigt att se. Jag är inte ens arg över att det är jag som får lov att gå och städa upp efter dem, det jag är arg över är att de stackars lärarna ska gå runt och må dåligt och kanske inte ens vill gå till jobbet på grund av eleverna. Ska det behöva vara så?? Nej jag tycker fan inte det!

Skärpning nu dagens tonåringar! Är inte ni framtidens ledare??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar