måndag 8 augusti 2011

Underbar helg

Jag har haft den bästa helgen någonsin. Jag och Leo har haft det så jävla underbart, romantiskt, spännande och roligt. Trots lite missöde med vår rumsbokning så har det varit helt fantastiskt.

Började med att vi åkte till Kalmar och träffade mormor och morfar, eftersom vi åkte halv fem på morgonen så kom vi fram vid halv tio. Vi käkade alltså frukost där. Sen utforskade vi Kalmar lite :) Leo köpte en jättesnygg skinnjacka inne på New Yorker :) vi käkade glass i hamnen och besökte kalmar slott. 

Sen åt vi lunch hemma hos mormor och morfar. 
Efter det bar det av till Klintagården på Öland. Men när vi kom dit så fick vi veta att de bokat vårat rum fel. De hade bokat vårt rum till helgen innan. Så vi stod där utan rum, för det vi skulle ha var fullt av några lägerungdomar som bodde där. 
Stor besvikelse, de visade oss ett annat rum vi kunde få istället men det rummet hade varken toalett eller dusch som jag hade bokat. Det hade också en stuga vi kunde få hyra istället för samma pris, men den stugan hade ingen dubbelsäng. som vi specifikt hade bett om när vi bokade.
Men Leo som är som han är fick dem att fixa fram en dubbelsäng i stugan så tog vi den eftersom den hade toalett och dusch :) så det löste sig riktigt fint för oss.

Fredagen innebar lite upptäcktsfärder och mys på brygga, sen slocknade vi i stugan utmattade som vi var.

Lördagen innebar först upptäcktsfärder på södra öland med långe jan och massa olika turistmål. Sen hängde vi på stranden i ett par timmar och badade och solade :) kvällen avslutades med romantisk grillbuffé i solnedgången :) med livemusik och annat mysigt. Sen mös vi i stugan tills vi skulle sova.

Söndagen tog vi det mest lugnt på förmiddagen, vi ville inte stressa hem. Vi kollade in lite butiker och köpte lite kläder och sånt :) Sen bar det av hemåt.

Vi gjorde mycket annat men om jag ska beskriva allt så blir detta inlägg oändligt, och sen så håller jag vissa grejer för mig själv ;) men helgen var helt jävla underbar och jag känner mig så jävla nykär. Älskade, älskade Leo. Fan vad han är bra. 
<3

Lagt upp mycket bilder på min facebook, men slänger upp NÅGRA bilder här också :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar